Inspiration til tryksager
Eksempler af KU-design på tryk:
KU/FA
- Til gavn for flere - Strategi 2030 (2023)
- Strategi for sociale medier (2022)
- Oplevelsesprincip for Københavns Universitet (2018)
- Profilmagasinet - China (2012)
- Beyond the Buildings - UCPH Sustainability Report 2017 (2018)
- Internation Staff Mobility Brochure
FAKULTETER, INSTITUTTER OG CENTRE
- Guiden til din fremtid (Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet 2018)
- Uddannelse i Nanoscience (Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet 2017)
Logoopsætning på publikationsforsider
Klassisk KU-opsætning
I det klassiske KU-design er navnetræk og bomærke placeret på en hvid logotop, og logostregen afgrænser logotoppen fra den indholdsmæssige dels tekst og billeder. Ofte erstatter overkanten af forsidebilledet eller af en farvet flade selve logostregen.
Mulighed for variation
For at opnå en mere fleksibel brug på publikationsforsider er det muligt at vælge en opsætning, hvor billedet dækker hele forsiden - herunder et, hvor hele billedfladen er er dækket af et ensfarvet, gennemsigtigt lag, eller hvor titel og undertitel placeres i en farvet tekstboks nederst på siden. De to sidstnævnte varianter er praktiske, hvis baggrundsbilledet gør tekst og logo utydelige.
Til varianten med ensfarvet billedbaggrund anvendes et transparent, hvidt outline-logo.
Eksempler på de nævnte varianter i formatet 210 x 210 mm:
Type: Uddannelsesbrochure fra fakultet
Format: 210 x 210 mm
InDesign-skabelon: A4 kvadratisk
Se forsiderne i større format (PDF)
A-Å-indeks
Se alfabetisk liste over emner i designguiden: A-Å-indeks.