Oplevelsesprincip
Københavns Universitets oplevelsesprincip er et pejlemærke, der kan bruges af alle, der skriver, taler og kommunikerer visuelt på vegne af universitetet.
Universitet arbejder med viden, der skaber forandringer og transformerer. Det er magisk, og det skal modtagerne mærke. Københavns Universitets oplevelsesprincip er:
Viden. Det er magisk.
For at skabe den oplevelse hos modtagerne har vi fem kommunikationskriterier. Kommunikationskriterierne er et værktøj, der skal hjælpe med at sikre, at de produkter, vi leverer, skaber en ensartet oplevelse af Københavns Universitet.
Kommunikationskriterier
Kommunikation fra Københavns Universitet:
- SÆTTER AFTRYK – resultatsøgende, faktuel
KU’s kommunikation fører bevis for værdien af den viden, universitetet skaber. KU viser impact. - ER I BEVÆGELSE – dynamisk, overraskende
KU’s kommunikation fokuserer på forandringen. Den overrasker, er organisk og hele tiden på vej i nye retninger. - ER NYSGERRIG – eksplorativ, nyskabende
KU’s kommunikation afspejler forskeren og den studerendes nysgerrige og åbne tilgang til verden.
- ER TIL STEDE – imødekommende, dialogsøgende
KU’s kommunikation sætter samtaler i gang med omverdenen. - ER VEDKOMMENDE – segmenteret, behovsorienteret
KU’s kommunikation gør en forskel for dem, vi berører.
A-Å-indeks
Se alfabetisk liste over emner i designguiden: A-Å-indeks.
Oplevelsesprincip
Download pdf-versionen af "Oplevelsesprincip for Københavns Universitet".