Oplevelsesprincip

  

Københavns Universitets oplevelsesprincip er et pejlemærke, der kan bruges af alle, der skriver, taler og kommunikerer visuelt på vegne af universitetet.

Universitet arbejder med viden, der skaber forandringer og transformerer. Det er magisk, og det skal modtagerne mærke. Københavns Universitets oplevelsesprincip er:

Viden. Det er magisk.

For at skabe den oplevelse hos modtagerne har vi fem kommunikationskriterier. Kommunikationskriterierne er et værktøj, der skal hjælpe med at sikre, at de produkter, vi leverer, skaber en ensartet oplevelse af Københavns Universitet.

Kommunikationskriterier

Kommunikation fra Københavns Universitet:

  • SÆTTER AFTRYK – resultatsøgende, faktuel
    KU’s kommunikation fører bevis for værdien af den viden, universitetet skaber. KU viser impact.

  • ER I BEVÆGELSE – dynamisk, overraskende
    KU’s kommunikation fokuserer på forandringen. Den overrasker, er organisk og hele tiden på vej i nye retninger.

  • ER NYSGERRIG – eksplorativ, nyskabende
    KU’s kommunikation afspejler forskeren og den studerendes nysgerrige og åbne tilgang til verden.
     
  • ER TIL STEDE – imødekommende, dialogsøgende
    KU’s kommunikation sætter samtaler i gang med omverdenen.

  • ER VEDKOMMENDE – segmenteret, behovsorienteret
    KU’s kommunikation gør en forskel for dem, vi berører.