Nyhedsbreve

Skabelonen til nyhedsbreve er beregnet til at udskrive på A3-ark, som foldes til A4-format. Du kan slette indhold i den, så den kun fylder et enkelt A4-ark med print på begge sider.

Nyhedsbrev

Wordskabelonerne gør det muligt for dig at udarbejde nyhedsbreve med et professionelt udseende, men kræver samtidig, at du er en rutineret wordbruger og ved hvordan man håndterer tekstbokse og billeder i programmet.

Bordkort

1. Hent den fil du har brug for, i download-boksen til højre. Du kan vælge mellem versioner på dansk og engelsk.

2. Klik på filen og gem den på dit skrivebord.

3. Åbn filen fra dit skrivebord og udfyld skabelonen med det relevante indhold. Hvis du henter tekst fra et andet dokument, er det sikrest at indsætte den i Windows Notesblok/Notepad, for at rense den for formatering, og derefter kopiere den ind i skabelonen. Du skal ikke ændre i skrifttyper i skabelonen, men størrelserne kan du eventuelt få brug for at tilpasse af redaktionelle årsager. Benyt de typografier, skabelonen har.

4. Hvis afsenderen er et institut, skal du skrive institutnavnet i den nederste linje i navnetrækket i teksboksen øverst til venstre i dokumentet i stedet for fakultetsnavnet. Det kan være nødvendigt at skrive meget lange institutnavne på to linjer.

5. Du kan slette indhold i skabelonen, så den kun fylder et enkelt A4-ark med print på begge sider, men det kræver at du er meget omhyggelig med at de forskellige elementer i skabelonen ikke rykker uhensigtsmæssigt rundt.